- Regulamin określa zasady świadczenia usług, odpowiedzialności, oraz przebywania na terenie Uzdrowiska i jest integralną częścią umowy, do której zawarcia dochodzi poprzez dokonanie rezerwacji, zapłatę zadatku lub całej należności za pobyt, podpisanie karty meldunkowej czy rozpoczęcie pobytu w obiekcie. Dokonując ww. czynności Gość potwierdza, iż zapoznał się i akceptuje warunki Regulaminu obiektu.
- Gość zobowiązany jest do okazania pracownikowi Recepcji przy zameldowaniu dokumentu ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość. W przypadku odmowy okazania dokumentu recepcjonista ma obowiązek odmówić zameldowania.
- Pokój w obiekcie wynajmowany jest na doby i pakiety.
- Gość wynajmujący pokój nie może przekazywać go innym osobom, nawet gdy nie upłynęła doba za którą uiścił opłatę.
- Przez cały okres pobytu w obiekcie oraz Aquaparku dzieci poniżej 13 lat muszą znajdować się pod stałą opieką i nadzorem osób dorosłych. Za zachowania dzieci, w tym poczynione uszkodzenia i szkody odpowiadają opiekunowie prawni dzieci.
- Na terenie obiektów, parku i ogrodów w tym również w pokojach i na balkonach obowiązuje całkowity zakaz palenia papierosów i wyrobów tytoniowych. W każdym pomieszczeniu zainstalowane są czujniki przeciwpożarowe. Naruszenie tego zakazu spowoduje obciążenie karą w wysokości 500 zł za palenie papierosów i wyrobów tytoniowych w miejscach niedozwolonych, 1000 zł za uruchomienie alarmu przeciwpożarowego oraz karę w wysokości 10 000 zł za przyjazd jednostek ratowniczo – gaśniczych.
- Ze względu na bezpieczeństwo pożarowe zabronione jest używanie w pokojach i innych pomieszczeniach świec, rac do tortów, grzałek, żelazek i innych urządzeń elektrycznych, które nie stanowią wyposażenia tych pomieszczeń. Powyższe nie dotyczy ładowarek i zasilaczy urządzeń RTV oraz komputerowych. Każdy Gość zobowiązany jest do przestrzegania przepisów Ochrony przeciwpożarowej. Naruszenie tego zakazu spowoduje obciążenie karą w wysokości 500 zł, 1000 zł za uruchomienie alarmu przeciwpożarowego oraz karę w wysokości 10 000 zł za przyjazd jednostek ratowniczo – gaśniczych.
- W obiektach obowiązuje zachowanie ciszy nocnej od godziny 22:00 do 6:00 dnia następnego.
- Na terenie Uzdrowiska obowiązują przepisy strefy ruchu drogowego.
- Na terenie obiektów Uzdrowiska wprowadza się zakaz wprowadzania zwierząt.
- W godzinach ciszy nocnej Goście i osoby korzystające z usług obiektu mają obowiązek takiego zachowania, by w żaden sposób nie zakłócało ono spokoju pobytu innych osób.
- Gość ponosi pełną odpowiedzialność materialną i prawną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów wyposażenia i urządzeń obiektu powstałe z winy jego lub odwiedzających go osób.
- Każdorazowo opuszczając pokój Gość powinien sprawdzić zamknięcie drzwi.
- Obiekt świadczy usługi zgodnie ze swoim standardem. W przypadku zastrzeżeń dotyczących jakości usług, Gość jest proszony o bezzwłoczne zgłoszenie ich w Recepcji, co umożliwi należytą reakcję.
- Spółka ma obowiązek zapewnić:
- warunki pełnego i nieskrępowanego wypoczynku Gościa
- bezpieczeństwo pobytu
- profesjonalną i uprzejmą obsługę
- sprzątanie pokoju i wykonywanie niezbędnych napraw.
- Przedmioty osobistego użytku pozostawione w pokoju przez wyjeżdżającego Gościa będą odesłane na jego koszt, na adres przez niego wskazany. W przypadku, kiedy Spółka nie otrzyma takiej dyspozycji, przechowa te przedmioty przez okres 3 miesięcy, a następnie przekaże je na cele charytatywne lub do użytku publicznego.
- Przedmioty wartościowe, znalezione w przestrzeniach ogólnodostępnych należy zgłosić do Recepcji Głównej. W przypadku nie odnalezienia osoby uprawnionej do odbioru, przedmioty są przechowywane przez okres 3 miesięcy. Po upływie tego terminu przechodzą na własność Skarbu Państwa. Znalazcy przysługuje znaleźne w wysokości 1/10 wartości znalezionej rzeczy jeżeli zgłosił swoje roszczenie najpóźniej w chwili wydania rzeczy osobie uprawnionej do jej odbioru.
- Spółka ponosi odpowiedzialność z tytułu utraty lub uszkodzenia rzeczy wniesionych przez Gościa do Uzdrowiska na zasadzie określonej w przepisach art. 846-849 Kodeksu Cywilnego.
- W przypadku naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu, Spółka może odmówić dalszego świadczenia usług osobie, która je narusza. Osoba taka zobowiązana jest do niezwłocznego zastosowania się do żądań personelu obiektu, uregulowania należności za dotychczasowe świadczenia oraz do zapłaty za ewentualnie poczynione uszkodzenia i zniszczenia oraz opuszczenia terenu obiektu. Szkody na kwotę powyżej 1000 zł przekazywane są do brokera ubezpieczeniowego wraz z danymi osoby wyrządzającej zniszczenie.
- Pensjonat może odmówić przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył Regulamin, wyrządzając szkodę w mieniu obiektu lub Gości albo szkodę na osobie Gości, pracowników Spółki lub innych osób przebywających w obiekcie, albo też w inny sposób zakłócił spokój w obiekcie.
- Uzdrowisko zapewnia ochronę danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami, zwłaszcza z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym ogólnie RODO. Każdy Gość otrzymuje Klauzulę Informacyjną zgodnie z art. 13 RODO w momencie rejestracji,
a w uzasadnionych przypadkach wyraża zgodę na przetwarzanie danych (np. zgoda
na wykorzystanie wizerunku w celach identyfikacyjnych lub w celach marketingowych i promocyjnych Uzdrowiska). - Uzdrowisko informuje, że nie współpracuje z podmiotami trzecimi, niezwiązanymi
z Uzdrowiskiem, w zakresie składania ofert, w tym voucherów zapewniających rabaty i zniżki Gościom w naszym imieniu oraz nie przyjmuje odpowiedzialności za tego typu oferty. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności, zwłaszcza w przypadku działania firm sprzedających akcesoria niezwiązane z działalnością Uzdrowiska, typu garnki, materace, poduszki itp. i oferujących przez telefon spotkania w rożnych częściach Polski. - Za złamanie Regulaminu Uzdrowiska grozi kara w wysokości 500 zł
Zasady podstawowe – Gość hotelowy
- Doba hotelowa rozpoczyna się o godzinie 14:00 i kończy o godzinie 11:00.
- Rozliczenie całkowitych kosztów pobytu następuje w dniu rozpoczęcia pobytu, podczas zameldowania. Podany w rezerwacji termin pobytu jest wiążący dla Gościa i firmy.
- Życzenie przedłużenia pobytu poza okresem wskazanym w dniu przybycia, Gość powinien zgłosić w Recepcji do godziny 9:00 dnia, w którym upływa termin najmu pokoju, co jednak nie jest wiążące dla Spółki. Spółka uwzględni życzenie przedłużenia pobytu w miarę posiadanych możliwości.
- Osoby niezameldowane w obiekcie mogą przebywać w pokoju obiektu od godz. 6:00 do godz. 22:00. Po godzinie 22:00 istnieje obowiązek meldowania dodatkowych osób przebywających z Gośćmi w pokoju.
- Pozostanie w pokoju lub pozostawienie rzeczy poza godzinę 11:00 jest traktowane jako przedłużenie pobytu. W przypadku, gdy Gość opuści pokój po godzinie 11:00 – program komputerowy Recepcji naliczy opłatę za kolejną dobę wynajmu pokoju według cen pełnych.
Zasady podstawowe – Kuracjusz NFZ/ZUS
- Okres pobytu w Sanatorium dla Kuracjusza NFZ rozpoczyna się o godzinie 14:00 pierwszego dnia i trwa do godziny 12:00 ostatniego dnia ważności skierowania. Doba hotelowa dla Kuracjuszy ZUS rozpoczyna się o godzinie 00:00, a kończy o godzinie 24:00 ostatniego dnia pobytu.
Dla Kuracjuszy NFZ, pierwszym posiłkiem jest obiad w dniu przyjazdu, a ostatnim śniadanie w dniu wyjazdu. Kuracjuszom skierowanym przez ZUS przysługuje posiłek zgodnie z godziną przyjazdu / wyjazdu. - Przydziału zakwaterowania do pokoju dokonuje się zgodnie z oznaczoną na skierowaniu dobą hotelową. Zmiana przydzielonego miejsca zakwaterowania w czasie trwania pobytu może nastąpić wyłącznie za zgodą Kierownictwa Sanatorium.
- Osoby, które przybyły do Sanatorium przed datą ważności skierowania, a także osoby, które wyrażają chęć przedłużenia pobytu, mogą być przyjęte lub przedłużyć pobyt wyłącznie za zgodą Kierownictwa Sanatorium – na warunkach odpłatności za pobyt i w miarę wolnych miejsc.
- Kuracjusz, po załatwieniu formalności w recepcji i pobraniu karty udaje się do pokoju. W Sanatorium obowiązuje cisza w czasie wypoczynku nocnego od godz. 22:00 do godz. 6:00.
- Na życzenie Kuracjusze mogą otrzymać za dodatkową opłatą:
- wymianę pościeli ponad przydział – 25,00 zł,
- wymianę ręcznika ponad przydział – 20,00 zł
- wypożyczenie szlafroka – 60,00 zł ( opłata bezzwrotna )
- wypożyczenie ręcznika dodatkowego – 25,00 zł ( opłata bezzwrotna )
- każda dodatkowa usługa sprzątania pokoju (częściej niż 2 razy/tydzień) – 50,00 zł,
- możliwość korzystania z odbiornika TV
- możliwość parkowania pojazdu na parkingu niestrzeżonym
- Elektryczność w pokoju uruchamia się po włożeniu karty do „holdera”, zamocowanego na ścianie w przedpokoju.
- Posiłki przygotowywane są zgodnie z uprzednio podanymi do wiadomości jadłospisami, które każdorazowo zawierają gramaturę poszczególnych dań.
- Posiłki serwowane są trzy razy dziennie: śniadanie, obiad, kolacja.
- Zabronione jest wynoszenie z jadalni i kawiarni zastawy i nakryć stołowych.
- Wypis z Sanatorium następuje ostatniego dnia oznaczonego na skierowaniu. W przypadku nieuzasadnionej rezygnacji z kontynuowania leczenia uzdrowiskowego przez Kuracjusza
(wcześniejszy wyjazd) pobierana jest odpłatność za każdą dobę w wysokości równowartości kwoty, jaką otrzymuje Uzdrowisko Wieniec-Zdrój-Sanatorium Jutrzenka na podstawie umowy zawartej z oddziałem NFZ za osobodzień pobytu Kuracjusza. Każda rezygnacja z kontynuowania leczenia uzdrowiskowego musi być uzasadniona i udokumentowana. Kuracjusz rezygnujący z kontynuowania leczenia uzdrowiskowego, składa pisemne oświadczenie zatytułowane do „ lekarzowi prowadzącemu”, które zostawia pielęgniarce w dyżurce. Uregulowania wzajemnych zobowiązań (zapłaty), następuje w Recepcji Sanatorium.
- W przypadku wcześniejszego wyjazdu, Sanatorium nie wydaje prowiantów.
- Kuracjusz przed załatwieniem formalności wyjazdowych musi zdać: wypożyczone lub przydzielone im do indywidualnego korzystania przedmioty (książki, gry, karty na ręcznik itp.) oraz przekazać powierzone ich pieczy wyposażenie pokoi.
- Dla bezpieczeństwa Kuracjuszy nasze obiekty zamykane są w godzinach:
- Tęcza – 19:00 – 6:00
- Hel, Zacisze, Hutnik, Zakład Przyrodoleczniczy 22:00 – 6:00
- Wrzos – 23:30 – 5:00
- Jutrzenka – 24:00 – 5:00
W przypadku stanów nadzwyczajnych ( pandemia, stan wyjątkowy etc.) godziny otwieraniai zamykania obiektów określa Zarząd Uzdrowiska.
- Kuracjuszom skierowanym przez NFZ wymieniamy 1 ręcznik raz w tygodniu w wyznaczonym dniu (po tygodniowym pobycie)
- Kuracjuszom skierowanym przez ZUS przysługuje wymiana pościeli w połowie turnusu i wymiana ręcznika raz w tygodniu w wyznaczonym dniu (po tygodniowym pobycie)
- Szlafroki kuracjusze ZUS i NFZ mogą wypożyczyć w Recepcji za dodatkową opłatą
- Sprzątanie pokoi w trakcie turnusu NFZ i ZUS odbywa się 2 razy w tygodniu. Istnieje możliwość częstszego sprzątania pokoi za dodatkową opłatą.
- Spożywanie na terenie Sanatorium, parku i ogrodu napojów alkoholowych przez Kuracjuszy z NFZ, ZUS jest zabronione.
- Zabrania się przyjmowania w pokojach osób postronnych (przyjmowanie gości z zewnątrz Sanatorium odbywać się może jedynie w pomieszczeniach ogólnodostępnych).
- W przypadku niewłaściwego zachowania się Kuracjusza lub naruszenia przez niego przepisów niniejszego Regulaminu lekarz w porozumieniu z Zarządem Sanatorium mają prawo wypisać Pacjenta z Sanatorium. O takim przypadku Zarząd Sanatorium obowiązany jest niezwłocznie zawiadomić Wojewódzki Oddział NFZ/ZUS jako instytucję wystawiającą skierowanie i zakład pracy Pacjenta z dokładnym podaniem przyczyn i okoliczności.
Ochrona zdrowia (dotyczy Kuracjuszy NFZ/ZUS):
- Każdy przypadek zachorowania Kuracjusza należy zgłaszać pielęgniarce dyżurnej.
- W ramach świadczenia usług Kuracjuszom skierowanym na leczenie przez NFZ/ZUS Sanatorium zapewnia:
- wstępne badanie w pierwszej dobie po przyjęciu (proszę zabrać ze sobą spis aktualnie przyjmowanych leków; obowiązuje lekki strój),
- kontrolne badanie lekarskie 1 raz w tygodniu,
- końcowe badanie lekarskie w okresie 24 godzin przed wypisem pacjenta z Sanatorium,
- informacje dotyczące badań lekarskich znajdują się na tablicy ogłoszeń, przy każdej dyżurce pielęgniarskiej,
- ustalenie i bieżącą weryfikację programu leczenia balneologicznego,
- ustalenie i bieżącą weryfikację programu leczenia farmakologicznego, codzienny dostęp do lekarza, doraźne interwencje lekarskie,
- zapewnienie pomocy lekarza w przypadku nagłego zachorowania lub pogorszenia stanu zdrowia pacjenta w godzinach popołudniowych, wieczornych i nocnych / na wezwanie pielęgniarki/,
- całodobową opiekę pielęgniarską,
- obchód pielęgniarski odbywa się ok. godz. 21:00-22:00 dla pacjentów NFZ,
- zabiegi lecznicze ukierunkowane na leczenie schorzenia będącego podstawą skierowania pacjenta do Sanatorium, zgodnie z informacją zawartą w piśmie dla Świadczeniobiorcy dołączonym do skierowania,
- 6 dni zabiegowych w tygodniu,
- zabiegi wykonywane są zgodnie z planem, wymagane jest punktualne przybycie, niewykorzystane zabiegi nie będą wykonywane w innym terminie,
- w czasie wykonywania zabiegów należy przestrzegać poleceń personelu,
- dietę zgodną z profilem leczenia.
Ochrona mienia:
- Gość ponosi odpowiedzialność materialną za przydzielone mu do użytkowania lub powierzone jego pieczy przedmioty stanowiące własność Sanatorium. Zabronione jest używanie białych ręczników pokojowych jako ręczników wykorzystywanych podczas zabiegów z użyciem borowiny. W Recepcji istnieje możliwość wypożyczenia za opłatą ręczników przeznaczonych do zabiegów. Zabronione jest wynoszenie przedmiotów stanowiących wyposażenie. Za wyrządzone szkody w majątku Sanatorium, Gość odpowiada materialnie pokrywając równowartość w wysokości rzeczywistej kosztów lub faktycznie poniesionych przez Sanatorium. Obciążenie naliczane jest wg poniższego cennika zawierającego montaż i demontaż:
- malowanie/tapetowanie pokoju spowodowane złamaniem zakazu palenia tytoniu obowiązującego w Sanatorium lub trwałe zniszczenie powierzchni ścian (malowanie, tapetowanie, zadrapania i inne mechaniczne ubytki) zgodnie z ceną ustaloną na podstawie sporządzonego kosztorysu wartości robocizny i materiału,
- zbicie umywalki, muszli WC, uszkodzenie kabiny prysznicowej, lustra, płytek w łazience – odpłatność ustala się po sporządzeniu protokołu i zgodnie z aktualnymi cennikami materiałów oraz robocizny,
- stłuczenie szyby od brodzika – 600,00 zł,
- uszkodzenie, zalanie sofy, fotela, łóżka 500,00 zł,
- trwałe uszkodzenie mebli, TV, suszarki do włosów, sterowania klimatyzacji, wyposażenia pokoi – odpłatność ustala się zgodnie z ceną zakupu produktu,
- trwałe uszkodzenie stolarki budowlanej bądź jej oprzyrządowania – odpłatność ustala się zgodnie z wartością i montażem,
- zbicie naczyń stołowych bądź ich brak – zgodnie z ceną zakupu nowych naczyń,
- zniszczenie mebli (szafa, komoda, ława, stolik) – 500 zł,
- zniszczenie krzesła – 250 zł,
- zniszczenie zasłony – 250 zł za szt.,
- pranie narzuty na łóżko ( kapy ) – 15 zł
- pranie, dezynfekcja zabrudzonych: poduszki, kołdry, siedziska fotela – 50 zł
- pranie, dezynfekcja zabrudzonej kanapy – 100 zł
- dezynfekcja pokoju – 200 zł
- zniszczenie poduszki ozdobnej – 200 zł,
- zniszczenie, zabrudzenie dywanu 200 zł. za m,2
- zniszczenie prześcieradła, pościeli, narzuty na łóżko– 50,00 zł,
- zniszczenie poszwy – 100,00 zł,
- zniszczenie pilota do telewizora – 100 zł,
- zniszczenie obrusu – 30,00 zł,
- zniszczenie ręcznika pokojowego – 100,00 zł,
- zniszczenie klosza od kinkietu– 60,00 zł,
- uszkodzenie suszarki na bieliznę – 100,00 zł,
- za przywłaszczenie rzeczy stanowiącej własność Uzdrowiska wg wartości przedmiotu,
2. Zasady dostępu do monitoringu.
- Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do danych osobowych, zawartych w nagraniach z monitoringu oraz uzyskania informacji o sposobie przetwarzania jej danych.
- Każda osoba fizyczna może złożyć do Administratora pisemny wniosek z żądaniem zrealizowania jej praw.
- Otrzymanie żądania nie oznacza możliwości oraz konieczności jego zrealizowania.
- Każde żądanie należy rozpatrywać indywidualnie w oparciu o przepisy RODO. Każdy złożony wniosek wymaga szczegółowego rozpatrzenia przez Administratora.
- Realizacja praw osób fizycznych odbywa się zgodnie z wdrożonymi procedurami.
- Informujemy, że, zgodnie z przepisami RODO, na realizację żądania Administrator ma miesiąc czasu, z możliwością jego wydłużenia o kolejne dwa miesiące w przypadku szczególnym.
- Przed realizacją wspomnianego obowiązku, osoby wnioskujące zostaną poproszone o przejście przez etap weryfikacji i ustalenie tożsamości, jako osoby, której dane dotyczą. Jest to obowiązek Administratora danych osobowych w odniesieniu do realizacji praw osób fizycznych.
- Weryfikacja tożsamości może polegać nie tylko na podaniu podstawowych informacji jak imię, nazwisko, ale także na ustaleniu okoliczności przetwarzania danych osoby wnioskującej. W związku z tym, prosimy o doprecyzowanie z jakiego dnia i której godziny pochodzić ma nagranie.
- Jeżeli Administrator ma uzasadnione wątpliwości, co do tożsamości osoby fizycznej, składającej żądanie, może zażądać dodatkowych informacji niezbędnych do potwierdzenia tożsamości osoby, której dane dotyczą. Wówczas prosimy też o wskazanie faktów charakterystycznych dla zdarzenia oraz szczegółów, dotyczących osoby składającej wniosek- np. elementy ubioru, znaki szczególne na nagraniu.
- Jeżeli osoba, której dane dotyczą odmówi wzięcia udziału w procesie weryfikacji i potwierdzenia tożsamości, Administrator ma prawo odmówić realizacji żądania, zgodnie z art. 12 RODO.
- Realizacja żądań, co do zasady, jest wolna od opłat. Zastrzegamy jednak, że w szczególnych przypadkach realizacja prawa dostępu do monitoringu może być obciążona kosztami administracyjnymi, w szczególności, gdy żądania są nieuzasadnione lub nadmierne.
Z sytuacjami takimi możemy mieć do czynienia np. gdy osoba, której dane dotyczą wielokrotnie, w krótkich odstępach czasu zwraca się do administratora o przekazanie informacji na podstawie przepisów RODO. - Zaznaczamy, że pobierane przez Administratora opłaty nie służą ograniczeniu praw osób, których dane dotyczą, a jedynie mają zapobiegać nadużyciom. Bardzo prosimy o rozsądne korzystanie z praw przysługujących osobom fizycznym, aby ich realizacja mogła przebiegać sprawnie.
- Administrator dostarcza osobie, której dane dotyczą, pierwszą kopię danych osobowych podlegających przetwarzaniu bezpłatnie (o ile żądanie nie jest nieuzasadnione i nadmiernie obciążające Administratora). Za wszelkie kolejne kopie, o które zwróci się osoba, której dane dotyczą, administrator może pobrać opłatę, wynikającą z kosztów administracyjnych.
- Informujemy, że udostępnienie kopii nagrania nie zawsze będzie możliwe. Jeżeli na nagraniach znajdować będą się osoby trzecie, Administrator ma obowiązek wyważyć prawa i interesy osoby, która ma prawo uzyskać kopię swoich danych oraz innych osób widocznych na nagraniu.
- Kopie nagrań bez dokonywania anonimizacji możemy udostępnić jedynie w ważnych i uzasadnionych przypadkach, gdy interes wnioskującego przeważa nad interesami innych osób. Możemy też zabezpieczyć takie nagranie i przekazać je niezwłocznie podmiotom do tego uprawnionym, w związku z konkretnym zdarzeniem, np. organom ścigania/policji lub ubezpieczycielowi w celu przeprowadzenia odpowiednich postępowań.
- Informacja na temat aktualnej wysokości opłaty administracyjnej za dostęp do nagrania, która wynika bezpośrednio z konieczności zaangażowania w proces naszych pracowników (koszty pracy w postaci analizy żądania oraz weryfikacji nagrań z monitoringu) jest dostępna u Kierownika Administracji Uzdrowiska.
- Informujemy, że w Uzdrowisku funkcjonuje zarządzenie nr 38/2017, które określa funkcjonowanie monitoringu wizyjnego w naszych obiektach.
3. Goście oraz Kuracjusze są zobowiązani do przestrzegania czystości i porządku w budynkach oraz na otaczającym Sanatorium terenie. Zaśmiecanie (zanieczyszczenie) pokoi, sali jadalnej i sali konferencyjnej, korytarzy, łazienek, ubikacji i innych pomieszczeń, deptanie trawników, zrywanie kwiatów, niszczenie zieleni itp. jest niedopuszczalne i traktowane będzie jako świadome naruszenie Regulaminu Porządkowego.
4. Sanatorium nie ponosi odpowiedzialności:
- za uszkodzenia samochodu Kuracjusza z przyczyn nieleżących po stronie Sanatorium,
- materialnej za szkody spowodowane w samochodach w wyniku braku umiejętności prowadzenia pojazdu przy wjeździe lub wyjeździe z miejsca postojowego
- za utratę przedmiotów wartościowych będących własnością Kuracjuszy
5. Sanatorium ponosi odpowiedzialność z tytułu utraty lub uszkodzenia rzeczy wniesionych przez Kuracjusza do obiektu na zasadzie określonej w przepisach art. 846-849 Kodeksu Cywilnego.
6. Naszych Kuracjuszy prosimy o:
- racjonalne i oszczędne korzystanie z energii elektrycznej, wody ciepłej i zimnej, zachowując przy tym podstawowe zasady bezpieczeństwa,
- zabezpieczenie pokoju przed kradzieżą. W tym celu należy przed opuszczeniem pokoju przestrzegać zamykania drzwi i okien. Karta do pokoju jest własnością Sanatorium. Kartę należy oddać w Recepcji przy wymeldowaniu. Opłata za zgubienie Karty wynosi 50 zł.
- prosimy o niesuszenie grzybów w pokoju,
- prosimy o niewywieszanie bielizny za okno i niesuszenie na holach, korytarzach w parku.
- Prosimy o odpowiedni strój na wydarzeniach kulturalno-oświatowych i wieczorkach tanecznych ( osoby w krótkich spodenkach, koszulce na ramiączkach, klapkach, nie będą wpuszczani)
- Każdy Kuracjusz zobowiązany jest do przestrzegania zasad ochrony przeciwpożarowej.
- Uzdrowisko przyjmuje paczki, listy zaadresowane imiennie jedynie dla Kuracjuszy przebywających w Uzdrowisku.
Zabrania się:
- Włączania w pokojach kuchenek elektrycznych, żelazek, grzałek, suszarek na owoce i grzyby.
- Wynoszenia jakiegokolwiek sprzętu i wyposażenia sanatoryjnego z pomieszczeń sanatoryjnych (zwłaszcza ręczników pokojowych, mebli, akcesoriów).
- Wynoszenia z jadalni naczyń i nakryć stołowych oraz potraw do pokojów.
- Gier hazardowych.
- Urządzania jakichkolwiek przyjęć, poczęstunków, nawet bezalkoholowych w pokojach mieszkalnych.
- Palenia tytoniu palenia tytoniu na całym terenie Uzdrowiska (w pokojach i na balkonach we wszystkich budynkach, w parku) poza miejscami wyznaczonymi przy obiekcie Jutrzenka, Zacisze i Hel.
- Przemieszczania mebli w pokojach i na korytarzach.
- Parkowania samochodów osobowych na ciągu komunikacyjnym (chodniku) Sanatorium. Na terenie Uzdrowiska obowiązują zasady określone znakami strefy zamieszkania i strefy ruchu.
- Nagrywania dźwięku oraz utrwalania obrazu, na którym znajdują się osoby trzecie.
- Wprowadzania na teren obiektów sanatoryjnych rowerów, jazdy w obiektach na rowerach i urządzeniach rolkowych.
Zgłaszanie życzeń, skarg i wniosków:
- Życzenia, wnioski i skargi dotyczące Sanatorium można zgłaszać pisemnie w Recepcji Głównej Sanatorium
- Na zgłoszone w czasie pobytu życzenia, wnioski lub skargi Kierownictwo Sanatorium ma obowiązek udzielić wyjaśnień w terminie do 30 dni, a także podjąć działania i interwencje w celu usunięcia ich przyczyn i skutków.
Prawa Pacjenta:
- Pobyt Kuracjusza w Sanatorium podlega dobrowolnemu ubezpieczeniu się przez Pacjenta od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) w wybranym przez siebie Towarzystwie Ubezpieczeniowym.
- Kuracjusz, który doznał jakichkolwiek urazów w trakcie pobytu w Sanatorium obowiązany jest niezwłocznie powiadomić o powyższym fakcie dyżurną pielęgniarkę, a w przypadku jej nieobecności pracowników Recepcji lub służb medycznych. W przypadku dokonania zgłoszenia o wypadku w terminie późniejszym i z winy własnej Kuracjusza, Sanatorium nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne skutki doznania urazu.
Przepisy porządkowe obiektów Uzdrowiska
Podstawą prawną Regulaminu jest:
- Ustawa o działalności leczniczej z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej.
- Ustawa z dnia 28 lipca 2005 o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych.
- Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
- Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- Umowa Spółki „Uzdrowisko Wieniec” Sp. z o.o.
- Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 23 lipca 2013 r. w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu lecznictwa uzdrowiskowego.